طراحی سایت اصفهان

طراحی سایت اصفهان|شرکت طراحی سایت

طراحی سایت اصفهان

طراحی سایت اصفهان|شرکت طراحی سایت

تاریخچه فیس بوک

سلام همراهان گرامی

ما میخواهیم در یک سری از مقالات به معرفی بیست سایت برتر جهان بپردازیم و در هر مقاله یکی از آنها را بطور کامل خدمتتان معرفی می کنیم تا اینجا وب سایت گوگل به عنوان اولین وب سایت و یوتیوب بعنوان دومین وب سایت معرفی شدند

پس برای معرفی سومین وب سایت جهان با شرکت طراحی سایت در اصفهان همراه باشید

سومین وب سایت برتر جهان : فیس بوک

آدرس وب سایت :www.facebook.com

فیس بوک یک وب سایت با مضمون یک شبکه اجتماعی است. در این سایت افراد می توانند با ساخت یک حساب کاربری تصاویر و نوشته های خود را انتشار دهند. فهرست دوستان و مدیریت آن، امکان ارسال و دریافت پیام از دیگر قابلیتهای این شبکه اجتماعی است. نکته قابل توجه این که اکثر افرادی که در فیس بوک حساب کاربری دارند با هویت واقعی خود فعالیت می کنند و چیزی حدود %7/8 کاربران جعلی هستند. این شبکه اجتماعی که در سال 2004 راه اندازی شد هم اکنون بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا با 2 میلیارد کاربر فعال است و رتبه سوم سایت الکسا را نیز به خود اختصاص داده است.

  

facebook1

در سال 2004 این وب سایت توسط مارک زاکربرگ 20 ساله از دانشجویان دانشگاه هاروارد به همراه 4 تن از دوستانش ادواردو سورین ، اندرو مک‌کالم ، داستین موسکوویتز و کریس هیوز در اتاق خوابگاهشان راه اندازی شد . در ابتدا محدود به دانشجویان هاروارد بود ولی پس از گذشت این محدودیت ، برای دانشجویان دیگر دانشگاه ها و سپس دبیرستان ها و سایر کشورها برداشته شد و دسترسی آن برای تمامی افراد بالای 13 سال در سراسر دنیا قرار داده شد . فیس بوک هم اکنون از 140 زبان دنیا پشتیبانی می کند.

قسمت مدیریت دوستان و دوست یابی پرطرفدارترین و جذاب ترین قسمت های فیس بوک به شمار می رود . در این شبکه اجتماعی به راحتی می توانید دوستان قدیمی خود را پیدا کنید و یا با افراد مختلف با ملیت ها ، زبان ها ، تخصص ها و شغل های مختلف آشنایی پیدا کنید و به لیست دوستان خود اضافه کنید . به عنوان مثال می توانید با دوستان خود در شاخه مورد علاقه، مثل طراحی سایت آشنایی پیدا کرده و اتاقک فکر راه اندازی و اقدام به تبادل اطلاعات کنید.

با زیاد شدن تعداد کاربران ، فیس بوک در سال 2015 اقدام به راه اندازی امکان وراثت کرد . به این صورت هر فرد می تواند یک وارث برای حساب کاربری خود انتخاب کند . تا قبل از آن حساب کاربری افراد فوت شده مسدود می شد اما هم اکنون وارث حساب کاربری می تواند پست ارسال کرده ، عکس نمایه را تغییر دهد و یا به درخواست های دوستی جواب دهد . اما قسمت های شخصی مثل پیام ها، پست ها ، تصاویر و دوستان قبلی قابل ویرایش نیستند ، امکان حذف حساب کاربری نیز امکان پذیر نمی باشد.

سیستم تشخیص چهره افراد بدون نمایش تصویر فرد در عکس و تشخیص از روی ویژگی های فرد ، از دیگر قابلیت های جدید فیس بوک است که پس از بررسی و اطمینان از صحت عملکرد آن اضافه خواهد شد .

درآمد 52 میلیون دلاری فیس بوک در سال 2006 با %114 افزایش در سال 2011 به 270/4 میلیارد دلار رسید . در حال حاضر در سال 2017 درآمد فیس بوک به 03/8 میلیارد دلار و 1.04 دلار سود به ازای هر سهم رسیده است . مارک زاکربرگ موسس فیس بوک در سال 2010 به عنوان شخصیت سال از سوی مجله تایم انتخاب شد. او هم اکنون با دارایی 3/50 میلیارد دلاری خود ، پنجمین شخص ثروتنمند جهان است و این در حالی است که او شخصا تمام ثروتش را کسب کرده است.

facebook2

اقدامات معترض آمیز فیس بوک

  • نگهداری نوشته هایی که توسط افراد تایپ می شوند اما منتشر نمی شوند
  • ارائه اطلاعات کاربران به درخواست دولت های مختلف
  • دسترسی دستگاههای امنیتی آمریکا به اطلاعات کاربران
  • امکان انتشار هر گونه مطلب زیان آور ، توهین آمیز ، جنجالی و … در این شبکه اجتماعی
  • طلاق حدود یک پنجم تا یک سوم کاربران انگلیسی فیس بوک به علت نارضایتی یکی از طرفین

 

آمارهایی از فیس بوک

  • 70 درصد کاربران فیس بوک خارج از ایالات متحده آمریکا هستند .
  • در 24 ساعت اولیه راه اندازی فیس بوک 1200 نفر عضو این سایت شدند.
  • دامنه ی com در سال 2005 به قیمت 200،000 دلار خریداری شد.
  • بزرگترین سرمایه گذاری فیس بوک خرید 19 میلیارد دلاری واتس اپ در سال 2014 است و قبل از آن خرید یک میلیارد دلاری اینستاگرام در سال 2012 بوده است.facebook3
  • در 24 اوت 2015 (2 شهریورماه 1392) برای نخستین بار یک میلیارد نفر (یعنی از هر هفت نفر روی کره زمین، یک نفر) تنها در یک روز از فیس بوک استفاده کردند و این سایت به عنوان پر استفاده ترین محصول فناوری موجود روی زمین تبدیل شد.
  • پیشنهاد شرکت هایی نظیر گوگل و یاهو برای خرید این سایت توسط زاکربرگ در سال 2006 رد شد.
  • شرکت مایکروسافت %6/1 از سهام این سایت به اضافه حق تبلیغ 250،000 دلاری خریداری کرد.

 

فیس بوک در ایران

پس از تحریم فیس بوک در ایران در سال 1388 ، فیس بوک اجازه انتخاب کشور ایران را به عنوان محل سکونت به کاربران نمی دهد. اما از آنجایی که کاربران ایرانی از قشرهای مختلف عضو این وب سایت هستند ، مشخص است که فیس بوک یک جایگاه خاص برای آنها در نظر گرفته است . از این رو آمار دقیقی از تعداد کاربران ایرانی فیس بوک در دسترس نیست اما تا پایان سال 93 حدود 4 تا 5/4 میلیون نفر برآورد شده است. عضویت در فیس بوک جرم نیست و اگر اطلاعات افراد در فیس بوک مورد سرقت یا سوءاستفاده قرار گیرد ، شخص می تواند در دادسرای جرائم رایانه ایی شکایت کند . مقام های جمهوری اسلامی ایران ، از فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی به عنوان ” ابزار براندازی و جنگ نرم ” یاد می کند  و این در حالی است که برخی مقامات دولتی حضوری فعال در آن دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.