طراحی سایت اصفهان

طراحی سایت اصفهان|شرکت طراحی سایت

طراحی سایت اصفهان

طراحی سایت اصفهان|شرکت طراحی سایت

بزرگترین کتاب فروشی آنلاین دنیا

سلام خدمت شما کاربران گرامی

در ادامه مقالات معرفی بیست سایت برتر جهان، این بار نوبت به وب سایت آمازون می رسد. آمازون بزرگترین کتاب فروشی آنلاین دنیا است که احتمالا نام آنرا شنیده اید.

پس با طراحی سایت در اصفهان همراه باشید با معرفی

دهمین وب سایت برتر جهان : بزرگترین کتاب فروشی آنلاین دنیا

آدرس وب سایت :www.amazon.com

  

جفری پرستون جورگنسون متولد 1964 میلادی در شهر البوکرکی ایالت نیومکزیکو آمریکاست. پدر و مادر جفری در یک سالگی از یکدیگر جدا می شوند، مادر جفری در حالی که او 4 سال داشت با میگوئل بزوس ازدواج کرده و جفری به جف بزوس تغییر نام می دهد. جف از کودکی به موضوعات علمی علاقه بسیاری داشته و عاشق کتاب بود است و از دانش آموزان و دانشجویان نمونه در طول سالهای تحصیل به شمار می آمده است. جف در سال 1994 در بازگشت از یک سفر با همسرش مکنزی، ایده راه اندازی یک شرکت کوچک اینترنتی به ذهنش رسید. مادر و پدر ناتنی او از ایده اش حمایت کرده و تمام دارایی شان را در اختیار او قرار دادند تا این ایده عملی شود. جف به اتفاق همسرش مکنزی و 7 نفر دیگر در گاراژ خانه ی شخصی اش در واشنگتن شرکت آمازون را تاسیس کرد. پس از مدتی جف از 200 نفر از دوستان دیگرش برای کار دعوت به همکاری کرد و شرکت به یک خانه دو اتاقه منتقل شد. اولین کتابی که در آمازون به فروش رسید نوشته داگلاس هافستادر بود که توسط جان وینرایت محقق علوم کامپیوتر، به عنوان اولین نسخه آزمایشی وب سایت آمازون خریداری شد. جف و همکارانش یک زنگ در دفتر شرکت نصب نمودند تا با هر فروش به صدا در آید اما تنها چند هفته بعد، به قدری تعداد خرید ها بالا رفت که این زنگ را از کار انداختند.

جف شرکت آمازون را با عنوان یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی و با نام cadabra ثبت کرد اما وکیل جف به اشتباه نام شرکت را به نام cadavra یعنی جسد یا مرده ثبت کرد. جف دامنه ی اینترنتی Relentless.com را به نام خود برای فروشگاهش ثبت کرد ولی به علت معنای بی رحم این نام از سوی دوستانش مورد انتقاد قرار گرفت، از این رو جف نام شرکت را به آمازون که از نام جنگل های آمازون که مکانی عجیب و غریب است و روخانه آمازون که به عنوان بزرگترین رود جهان شناخته می شود، تغییر داد. جف معتقد بود فروشگاه او در آینده به مکانی عجیب و غریب و بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا تبدیل خواهد شد. لوگوی معروف آمازون که در سال 2000 طراحی شد، طرح یک لبخند از حرف a  تا z یعنی شروع و پایان حروف الفبای انگلیسی است. طرح لبخند این لوگو نشان دهنده ی رضایت مشتری وحروف به این معناست که شما هر چه را بخواهید در این سایت پیدا می کنید.

 در حال حاضر هر دو دامنه ی Amazon.com و Relentless.com بر روی سایت آمازون بارگذاری می شوند. جف فروشگاه خود را بر پایه 5 محصول شامل کتاب ، فیلم ، نرم افزار کامپیوتر ، سخت افزار کامپیوتر و دیسک فشرده پایه گذاری کرد. آمازون خیلی زود به یک فروشگاه بزرگ آنلاین کتاب تبدیل شد و سپس فروش محصولات نو و دست دوم ، کفش ، لباس، زیور آلات ، غذا ، مبلمان ، وسایل الکترونیک و غیره به آن اضافه شد و در حال حاضر بزرگترین کتاب فروشی آنلاین دنیا است. آمازون توانست در سال 2018 رتبه 10 الکسا در دنیا را به خود اختصاص دهد و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایالات متحده آمریکا شود. رکورد جهانی برای یک فروشگاه اینترنتی، توسط آمازون با 63 درصد فروش آنلاین کتاب و 40 درصد کل فروش کتاب دنیا کسب شد.

amazon02

آمازون تلاش می کند تا بزرگترین شرکت مشتری محور دنیا باشد و جایی که مشتری هر چیزی را ممکن است برای خرید آنلاین بخواهد و با پایین ترین قیمت ممکن پیدا کند. در این سایت به راحتی می توانید آنچه را مد نظر دارید پیدا کرده و جست و جو نمایید. مثلا اگر به دنبال کتاب ، نرم افزار و یا نمونه کاری در جهت سئو سایت هستید کافی است سری به این فروشگاه اینترنتی دنیا بزنید.

خرید الکسا

سایت الکسا در سال 1996 با موضوع تحلیل اطلاعات مرتبط به ترافیک هر سایت شروع به کار کرده و رتبه هر سایت در میان 30 میلیون سایت دنیای اینترنت را محاسبه می کند. الکسا به 5/6 میلیون بازدید کننده در هر ماه، در سال 1999 توسط آمازون خریداری شد که حدود 330 میلون دلار در آمد برای آمازون دارد.

خرید واشنگنتن

جف بزوس در 5 اگوست 2013 روزنامه واشنگتن پست و تمام نشریات متعلق به آن را با قیمت 250 دلار خریداری کرد. این خرید بزوس در صدر اخبار دنیا قرار گرفته و باعث رشد 3 برابری و پیشرفت سریع این روزنامه شد.

آمازون به عنوان یک غول خرده فروشی با کسب رکورد در آمد 100 میلیارد دلاری در سال رو به پیشرفت است. تعداد کارمندان تمام وقت و پاره وقت آمازون در سال 2016 ،360 هزار و 800 نفر عنوان شده است.

صفحه اصلی این وب سایت از سال 1998 تا سال 2016 چندین بار با روند تکنولوژی تغییر یافته است. آمازون در عین سادگی و جای دادن هر آنچه مشتری در نگاه اول نیاز دارد بدون حرکت بالا و پایین صفحه اصلی سایت در رایانه طراحی شده است. بارگذاری سریع و صحیح محتوای صفحات با در نظر گرفتن دسترسی اینترنت و قابلیت های فنی هر کاربر ، هر سیستم عامل و هر مرورگری با تصاویر با کیفیت و حجم پایین ، فونت های ساده و معمولی، ماموریت اصلی بارگذاری پرتال آمازون است.

amazon01

جف بزوس با دارایی 57 میلیاردی خود یکی از پروتمندترین افراد جهان است. او حجم زیادی از درآمد خود را صرف امور خیری می کند و حتی بخشی از ساختمان آمازون را در اختیار مراکز خیریه جهت سرپناه زنان ، مردان و کودکان قرار داده است.

مراجعه به مقاله قبلی : نهمین وب سایت جهان (کیوکیو بزرگترین پورتال سرویس های اینترنتی چینی)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.